Po jakie suplementy dla sportowców warto sięgnąć?

Opublikowane przez Marcin Wahacz w dniu

Suplementację musisz dostosować do swojego organizmu. Nie powinieneś w żadnym wypadku kopiować planu suplementacji swojego kolegi z siłowni, bo może mieć on zupełnie inne zapotrzebowanie na pewne składniki odżywcze. Na pewno inna jest też jego dieta, a wraz z nią także można uzupełniać pewne niedobory na różne substancje. Najpierw zrób więc sobie podstawowe badania, na które powinieneś się wybrać przynajmniej raz w roku i dopiero potem przeanalizuj ich wyniki z lekarzem bądź dietetykiem. Na tej podstawie dobieraj do siebie poszczególne suplementy dla sportowców. A jeśli w twoim organizmie doszło już do powstania poważnego niedoboru, najprawdopodobniej na co dzień odczuwasz tego skutki, gdyż objawy niedoborów witamin i minerałów są bardzo charakterystyczne i raczej nie da się ich nie zauważyć.

Sprawdź: RAD-140 – WXN Labs

Istnieją jednak takie suplementy diety, które dosłownie wszyscy powinni przyjmować regularnie, a już zwłaszcza osoby ćwiczące. Jednym z nich jest magnez. Oddziałuje on świetnie na układ nerwowy i wzmacnia połączenia między nerwami. Jest też znakomitym lekarstwem dla osób cierpiących na problemy ze skupieniem w trakcie treningu, gdyż wspomaga on koncentrację. Brak magnezu przejawia się również w drżeniu mięśni, ciągłym uczuciu zmęczenia i ogólnym braku energii. Jeżeli cierpisz na jego niedobór, prawdopodobnie ciężko jest ci się skupić, odczuwasz odwieczne zmęczenie i coraz częściej rezygnujesz nawet z tych zaplanowanych treningów. We wszystkich takich sytuacjach powinieneś zacząć przyjmować suplementy dla sportowców z magnezem. Twoja dieta też może ci go dostarczyć, o ile wprowadzisz do niej dużą ilość orzechów (zwłaszcza migdałów!), kaszę, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste i… czekoladę!

 

Najpopularniejsze suplementy diety to jednak te preparaty, które są mieszanką zróżnicowanych witamin i minerałów. A akurat ich nie należy ani kupować, ani przyjmować. Jeżeli bowiem preparat jest – według producenta – dobry na wszystko, tak naprawdę nic specjalnego nie zdziała. Lepiej więc kup oddzielnie witaminę D3 i magnez, zamiast sięgać po popularne i jakże modne multiwitaminy.

Kategorie: Zdrowie